V Ogólnopolska Konferencja Freblowska

O konferencjiGaleriaPrelegenciWspierają nas

Dr Marek Kaczmarzyk 

Nauczyciel i wykładowca, biolog, neurodydaktyk  i memetyk, popularyzator nauki, autor podręczników i programów  szkolnych. 

Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i  memetycznych kontekstów kształcenia. Proponuje spojrzenie na proces  edukacji przez pryzmat znaczenia biologicznego podłoża szczególnie najnowszych osiągnięć neuronauk. Od roku 2000 prowadzi Pracownię  Dydaktyki Biologii (WBiOŚ, Uniwersytet Śląski).

 

Dr Marzena Żylińska

Zajmuje się metodyką i neurodydaktyką. Propaguje wprowadzenie do szkół nowej, opartej na wnioskach płynących z neuronauk, kultury edukacyjnej. Pracuje jako wykładowca w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu. W licznych publikacjach i na seminariach promuje twórcze wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu. Współorganizowała europejski projekt „Zmieniająca się szkoła”.

Jest autorką materiałów dydaktycznych wykorzystujących wnioski płynące z badań nad mózgiem oraz książek „Między podręcznikiem a internetem” (Warszawa 2013), „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” (Toruń 2013). Prowadzi blog „Neurodydaktyka, czyli neurony w szkolnej ławce”.

 

 

Marta Kuszakiewicz

Specjalistka w dziedzinie głosu i oddechu – Logopeda – pedagog specjalny.Wykładowca w Warszawskiej Szkole Filmowej. W 2019 roku otrzymała nagrodę Kobiety Charyzmatycznej w dziedzinie „Kobieta w edukacji” oraz „Kobieta społeczna”. Założycielka nurtu Brethfulness – Uwaga skierowana na oddech - jako metody do pracy z głosem, stresem oraz emocjami. Aktorka i wokalistka pracująca na scenie od ponad 20 lat i zgłębiająca techniki wspierające przy stresie i tremie.  Jako artystka jest zrzeszona w Związku Artystów Scen Polskich. W 2016 roku wydała swoją książkę – podręcznik – „Metoda Spółgłoskowa- dla osób pracujących głosem oraz wszystkich którzy chcą być lepiej zrozumiani” oraz książkę przygodowo – terapeutyczną  „Do góry nogami” w której odsłania tajniki terapii oraz niezwykłe przygody na Kostaryce.

Współpracuje między innymi z Teatrem Rampa oraz z Fundacją Anny Dymnej „Mimo Wszystko” (cykl warsztatów z emisji głosu oraz przygotowanie uczestników Fundacji do koncertu telewizyjnego), Wydawnictwem  Juka  (cykl warsztatów „Emisja i higiena głosu  dla nauczycieli” w całej Polsce), Ośrodkami Pomocy Społecznej (cykl „Oddech, emisja głosu, warsztaty teatralne jako element pracy psychoterapeutycznej”).

 

Agnieszka Czeglik

Nauczyciel dyplomowany z 27-letnim stażem pracy. Przez 15 lat na stanowisku dyrektora daltońskiego przedszkola w Szczecinie. Od 2006 r. współpracuje jako nauczyciel akademicki z Wyższą Szkołą Humanistyczną Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie , Uniwersytetem Szczecińskim, Collegium Balticum. Prowadzi szkolenia z zakresu planu daltońskiego, umiejętności wychowawczych, komunikacji (języka emocji), edukacji przedszkolnej, współpracy z rodzicami, nadzoru pedagogicznego. Posiada certyfikat mediatora, oraz trenera TUS, a zdobyte umiejętności wykorzystuje podczas rozwiązywania codziennych sytuacji trudnych z dziećmi i dorosłymi. Od 2010 r. publikuje liczne artykuły w czasopiśmie „Bliżej Przedszkola".

W 2016 r. odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej. Obecnie Dyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie.

 

 Gabriela Borowczyk

Trener specjalizujący się w rozwijaniu kompetencji myślenia wizualnego i kreatywności, sketchnoter, facylitator graficzny, twórca i niestrudzona propagatorka FLIPOWANIA i wykorzystywania myślenia wizualnego w edukacji, biznesie i komunikacji. Zajmuje się także zagadnieniami z zakresu budowania marki osobistej i strategii komunikacji marki. Twórca narzędzi rozwojowych. Mentor, prelegent i panelista podczas konferencji branżowych. Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachów Biznesu Akademii SET, a także Szkoły Facylitacji PATHWAYS. Ukończyła także filologię germańską na Uniwersytecie Szczecińskim oraz marketing w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie. Przez kilkanaście lat zdobywała doświadczenie jako dyrektor marketingu w międzynarodowych korporacjach.

Obecnie właściciel MarkaPRO i współwłaściciel GoAcademy, której misją jest systemowe wdrażanie myślenia wizualnego w szkole. Wulkan pasji i energii.