V Ogólnopolska Konferencja Freblowska

O konferencjiGaleriaPrelegenciWspierają nas

Dr Marek Kaczmarzyk 

Nauczyciel i wykładowca, biolog, neurodydaktyk  i memetyk, popularyzator nauki, autor podręczników i programów  szkolnych. 

Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i  memetycznych kontekstów kształcenia. Proponuje spojrzenie na proces  edukacji przez pryzmat znaczenia biologicznego podłoża szczególnie najnowszych osiągnięć neuronauk. Od roku 2000 prowadzi Pracownię  Dydaktyki Biologii (WBiOŚ, Uniwersytet Śląski).

Temat: MÓZG DZIECKA, ZASADY RUCHU I ROLA DOROSŁYCH. DLACZEGO DO WYCHOWANIA DZIECKA POTRZEBNA JEST CAŁA WIEŚ?

Poruszane zagdanienia:

  • specyfika neurorozwoju człowieka we wczesnych etapach jego życia,
  • znaczenie ruchu i powstawanie map czuciowo-ruchowych kory mózgowej,
  • neurobiologia ruchu a kompetencje poznawcze, wyzwania i bezpieczeństwo: sprzeczność, która buduje mózg dziecka,
  • "odległość społeczna" a relacje z dzieckiem,
  • nowoczesne społeczeństwo i kłopoty ze znalezieniem własnej "wioski".

 

Dr Marzena Żylińska

Zajmuje się metodyką i neurodydaktyką. Propaguje wprowadzenie do szkół nowej, opartej na wnioskach płynących z neuronauk, kultury edukacyjnej. Pracuje jako wykładowca w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu. W licznych publikacjach i na seminariach promuje twórcze wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu. Współorganizowała europejski projekt „Zmieniająca się szkoła”.

Jest autorką materiałów dydaktycznych wykorzystujących wnioski płynące z badań nad mózgiem oraz książek „Między podręcznikiem a internetem” (Warszawa 2013), „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” (Toruń 2013). Prowadzi blog „Neurodydaktyka, czyli neurony w szkolnej ławce”.

Temat: Pomóż mi uwierzyć w siebie. Skąd się bierze motywacja?

 

 

Marta Kuszakiewicz

Specjalistka w dziedzinie głosu i oddechu – Logopeda – pedagog specjalny.Wykładowca w Warszawskiej Szkole Filmowej. W 2019 roku otrzymała nagrodę Kobiety Charyzmatycznej w dziedzinie „Kobieta w edukacji” oraz „Kobieta społeczna”. Założycielka nurtu Brethfulness – Uwaga skierowana na oddech - jako metody do pracy z głosem, stresem oraz emocjami. Aktorka i wokalistka pracująca na scenie od ponad 20 lat i zgłębiająca techniki wspierające przy stresie i tremie.  Jako artystka jest zrzeszona w Związku Artystów Scen Polskich. W 2016 roku wydała swoją książkę – podręcznik – „Metoda Spółgłoskowa- dla osób pracujących głosem oraz wszystkich którzy chcą być lepiej zrozumiani” oraz książkę przygodowo – terapeutyczną  „Do góry nogami” w której odsłania tajniki terapii oraz niezwykłe przygody na Kostaryce.

Współpracuje między innymi z Teatrem Rampa oraz z Fundacją Anny Dymnej „Mimo Wszystko” (cykl warsztatów z emisji głosu oraz przygotowanie uczestników Fundacji do koncertu telewizyjnego), Wydawnictwem  Juka  (cykl warsztatów „Emisja i higiena głosu  dla nauczycieli” w całej Polsce), Ośrodkami Pomocy Społecznej (cykl „Oddech, emisja głosu, warsztaty teatralne jako element pracy psychoterapeutycznej”).

Temat: Twój głos - lepiej zapobiegać niż leczyć. Zdrowa emisja – wykład w formie warsztatu.

 

Agnieszka Czeglik

Nauczyciel dyplomowany z 27-letnim stażem pracy. Przez 15 lat na stanowisku dyrektora daltońskiego przedszkola w Szczecinie. Od 2006 r. współpracuje jako nauczyciel akademicki z Wyższą Szkołą Humanistyczną Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie , Uniwersytetem Szczecińskim, Collegium Balticum. Prowadzi szkolenia z zakresu planu daltońskiego, umiejętności wychowawczych, komunikacji (języka emocji), edukacji przedszkolnej, współpracy z rodzicami, nadzoru pedagogicznego. Posiada certyfikat mediatora, oraz trenera TUS, a zdobyte umiejętności wykorzystuje podczas rozwiązywania codziennych sytuacji trudnych z dziećmi i dorosłymi. Od 2010 r. publikuje liczne artykuły w czasopiśmie „Bliżej Przedszkola".

W 2016 r. odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej. Obecnie Dyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie.

Temat: JA, TY, MY...

Poruszane zagadnienia:

  • Jak pracować, żeby nie zwariować?
  • Jak obronić się przed wypaleniem zawodowym?
  • W jaki sposób tworzyć współpracujący zespół w miejscu pracy?
  • Kto powinien być dla dyrektora na pierwszym miejscu, dziecko czy przedszkolak?
  • Czy Ja, nauczyciel, jestem ważna sama dla siebie?

 

 Gabriela Borowczyk

Trener specjalizujący się w rozwijaniu kompetencji myślenia wizualnego i kreatywności, sketchnoter, facylitator graficzny, twórca i niestrudzona propagatorka FLIPOWANIA i wykorzystywania myślenia wizualnego w edukacji, biznesie i komunikacji. Zajmuje się także zagadnieniami z zakresu budowania marki osobistej i strategii komunikacji marki. Twórca narzędzi rozwojowych. Mentor, prelegent i panelista podczas konferencji branżowych. Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachów Biznesu Akademii SET, a także Szkoły Facylitacji PATHWAYS. Ukończyła także filologię germańską na Uniwersytecie Szczecińskim oraz marketing w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie. Przez kilkanaście lat zdobywała doświadczenie jako dyrektor marketingu w międzynarodowych korporacjach.

Obecnie właściciel MarkaPRO i współwłaściciel GoAcademy, której misją jest systemowe wdrażanie myślenia wizualnego w szkole. Wulkan pasji i energii.

Temat: Czym jest myślenie wizualne? Dlaczego warto je stosować w edukacji (wykład w formie warsztatu).

Poruszane zagadnienia:

  • czym jest myślenie wizualne i dlaczego warto je stosować w edukacji? - przykłady, wyniki badań;
  • obszary i formy zastosowania myślenia wizualnego w edukacji;
  • podstawowe elementy notatek graficznych (jak narysować proste symbole i ikonki? - proste triki ułatwiające pracę);
  • wspólne graficzne podsumowanie wystąpienia.