Dr Marek Kaczmarzyk
Nauczyciel i wykładowca, biolog, neurodydaktyk i memetyk, popularyzator nauki, autor podręczników i programów szkolnych.
Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Proponuje spojrzenie na proces edukacji przez pryzmat znaczenia biologicznego podłoża szczególnie najnowszych osiągnięć neuronauk. Od roku 2000 prowadzi Pracownię Dydaktyki Biologii (WBiOŚ, Uniwersytet Śląski).
Temat: MÓZG DZIECKA, ZASADY RUCHU I ROLA DOROSŁYCH. DLACZEGO DO WYCHOWANIA DZIECKA POTRZEBNA JEST CAŁA WIEŚ?
Poruszane zagdanienia:
- specyfika neurorozwoju człowieka we wczesnych etapach jego życia,
- znaczenie ruchu i powstawanie map czuciowo-ruchowych kory mózgowej,
- neurobiologia ruchu a kompetencje poznawcze, wyzwania i bezpieczeństwo: sprzeczność, która buduje mózg dziecka,
- "odległość społeczna" a relacje z dzieckiem,
- nowoczesne społeczeństwo i kłopoty ze znalezieniem własnej "wioski".
Dr Marzena Żylińska
Zajmuje się metodyką i neurodydaktyką. Propaguje wprowadzenie do szkół nowej, opartej na wnioskach płynących z neuronauk, kultury edukacyjnej. Pracuje jako wykładowca w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu. W licznych publikacjach i na seminariach promuje twórcze wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu. Współorganizowała europejski projekt „Zmieniająca się szkoła”.
Jest autorką materiałów dydaktycznych wykorzystujących wnioski płynące z badań nad mózgiem oraz książek „Między podręcznikiem a internetem” (Warszawa 2013), „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi” (Toruń 2013). Prowadzi blog „Neurodydaktyka, czyli neurony w szkolnej ławce”.
Temat: Pomóż mi uwierzyć w siebie. Skąd się bierze motywacja?
Marta Kuszakiewicz
Specjalistka w dziedzinie głosu i oddechu – Logopeda – pedagog specjalny.Wykładowca w Warszawskiej Szkole Filmowej. W 2019 roku otrzymała nagrodę Kobiety Charyzmatycznej w dziedzinie „Kobieta w edukacji” oraz „Kobieta społeczna”. Założycielka nurtu Brethfulness – Uwaga skierowana na oddech - jako metody do pracy z głosem, stresem oraz emocjami. Aktorka i wokalistka pracująca na scenie od ponad 20 lat i zgłębiająca techniki wspierające przy stresie i tremie. Jako artystka jest zrzeszona w Związku Artystów Scen Polskich. W 2016 roku wydała swoją książkę – podręcznik – „Metoda Spółgłoskowa- dla osób pracujących głosem oraz wszystkich którzy chcą być lepiej zrozumiani” oraz książkę przygodowo – terapeutyczną „Do góry nogami” w której odsłania tajniki terapii oraz niezwykłe przygody na Kostaryce.
Współpracuje między innymi z Teatrem Rampa oraz z Fundacją Anny Dymnej „Mimo Wszystko” (cykl warsztatów z emisji głosu oraz przygotowanie uczestników Fundacji do koncertu telewizyjnego), Wydawnictwem Juka (cykl warsztatów „Emisja i higiena głosu dla nauczycieli” w całej Polsce), Ośrodkami Pomocy Społecznej (cykl „Oddech, emisja głosu, warsztaty teatralne jako element pracy psychoterapeutycznej”).
Temat: Twój głos - lepiej zapobiegać niż leczyć. Zdrowa emisja – wykład w formie warsztatu.
Agnieszka Czeglik
Nauczyciel dyplomowany z 27-letnim stażem pracy. Przez 15 lat na stanowisku dyrektora daltońskiego przedszkola w Szczecinie. Od 2006 r. współpracuje jako nauczyciel akademicki z Wyższą Szkołą Humanistyczną Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie , Uniwersytetem Szczecińskim, Collegium Balticum. Prowadzi szkolenia z zakresu planu daltońskiego, umiejętności wychowawczych, komunikacji (języka emocji), edukacji przedszkolnej, współpracy z rodzicami, nadzoru pedagogicznego. Posiada certyfikat mediatora, oraz trenera TUS, a zdobyte umiejętności wykorzystuje podczas rozwiązywania codziennych sytuacji trudnych z dziećmi i dorosłymi. Od 2010 r. publikuje liczne artykuły w czasopiśmie „Bliżej Przedszkola".
W 2016 r. odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej. Obecnie Dyrektor Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie.
Temat: JA, TY, MY...
Poruszane zagadnienia:
- Jak pracować, żeby nie zwariować?
- Jak obronić się przed wypaleniem zawodowym?
- W jaki sposób tworzyć współpracujący zespół w miejscu pracy?
- Kto powinien być dla dyrektora na pierwszym miejscu, dziecko czy przedszkolak?
- Czy Ja, nauczyciel, jestem ważna sama dla siebie?
Gabriela Borowczyk
Trener specjalizujący się w rozwijaniu kompetencji myślenia wizualnego i kreatywności, sketchnoter, facylitator graficzny, twórca i niestrudzona propagatorka FLIPOWANIA i wykorzystywania myślenia wizualnego w edukacji, biznesie i komunikacji. Zajmuje się także zagadnieniami z zakresu budowania marki osobistej i strategii komunikacji marki. Twórca narzędzi rozwojowych. Mentor, prelegent i panelista podczas konferencji branżowych. Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachów Biznesu Akademii SET, a także Szkoły Facylitacji PATHWAYS. Ukończyła także filologię germańską na Uniwersytecie Szczecińskim oraz marketing w Wyższej Szkole Zarządzania i Marketingu w Warszawie. Przez kilkanaście lat zdobywała doświadczenie jako dyrektor marketingu w międzynarodowych korporacjach.
Obecnie właściciel MarkaPRO i współwłaściciel GoAcademy, której misją jest systemowe wdrażanie myślenia wizualnego w szkole. Wulkan pasji i energii.
Temat: Czym jest myślenie wizualne? Dlaczego warto je stosować w edukacji (wykład w formie warsztatu).
Poruszane zagadnienia:
- czym jest myślenie wizualne i dlaczego warto je stosować w edukacji? - przykłady, wyniki badań;
- obszary i formy zastosowania myślenia wizualnego w edukacji;
- podstawowe elementy notatek graficznych (jak narysować proste symbole i ikonki? - proste triki ułatwiające pracę);
- wspólne graficzne podsumowanie wystąpienia.